goAML (UPDATE)

Beste melders (Wet van 18 september 2017),

De laatste maanden hebben we binnen de CFI niet stilgezeten en hebben we zonder stoppen verder gebouwd aan het gebruiksvriendelijk goAML webportaal en de ontwikkeling van diverse meldformulieren voor verschillende groepen melders. We zijn dan ook blij aan te kondigen dat nu de implementatiefase van goAML van start zal gaan.     

Voor de melders met een hoog volume aan meldingen die hun meldproces verder wilden automatiseren (via het opladen van pre-filled xml of via webservice (B2B)), werden workshops georganiseerd en werd een Standard Reporting Specificaties (xsd) document opgemaakt. Deze gids bevat een uitgebreide beschrijving van elk element in de xml en geeft meer details bij de info die wordt gebruikt in het schema van onze meldformulieren, wat de verschillende IT teams zal helpen bij hun ontwikkelingen.

We kregen de laatste weken diverse vragen om de implementatie van goAML wat uit te stellen om met name de IT-teams de tijd te geven om de interne systemen/processen aan te passen.

We hebben rekening gehouden met deze vragen en voorzien daarom goAML in productie te plaatsen op 01/06/2024. Deze datum moet iedereen voldoende tijd geven voorbereid aan het goAML tijdperk te beginnen.

De volgende maanden zullen diverse communicaties alsook opleidingen en sessies voorzien worden met de verschillende melders en zullen nog verschillende guidance documenten worden gepubliceerd op onze FAQ website.

Prettig eindejaar vanwege de CFI!